Tesne po uplynutí riadneho času druhého polčasu výstavby petržalskej električky zdvihol rozhodca nad hlavu tabuľku s informáciou, že sa má hrať až do 30. júna 2026.

Hlavné mesto sa tak ešte pár mesiacov vytrápi. Navyše, celkovo tento zápas pôsobil veľmi rozpačitým dojmom, podobným výkonom futbalového Slovana Bratislava v predkolách európskych pohárových súťaží.

Poďme však od futbalu.

Petržalská električka už pár týždňov jazdí. A napriek úvodným problémom s nastavením preferencie na križovatkách, meškaním spojov a potope na konečnej zastávke, jazdí spoľahlivo. Premáva však zároveň v prázdninovom režime, čo dáva magistrátu a dopravnému podniku čas na doladenie nedostatkov.

Trať zatiaľ na prekvapenie mnohých drží a preprava cestujúcich funguje. A chodí naozaj rýchlo. V centre mesta ste z juhu Petržalky za chvíľu. Nájdu sa aj takí, ktorým sa cesta na druhú stranu Dunaja po zrušení viacerých autobusových spojov predĺžila, no prínos električky je naozaj nespochybniteľný.

Problémom však aj naďalej ostávajú termíny. Magistrát opätovne požiadal Bratislavský samosprávny kraj o zmenu dátumu úplného dokončenia stavebných objektov, ktoré sú súčasťou novej petržalskej trate a to až do polovice budúceho roku.

Pôvodný termín uplynul pred pár dňami, v piatok 15. augusta. Bol to zároveň dátum plánovaného ukončenia výstavby so zhotoviteľom podľa dodatku k zmluve o dielo, podpísaného ešte v marci 2024. Do tohto termínu mali byť okrem trate hotové všetky ostatné súčasti stavby, vrátane depa, novej zastávky na Panónskej či premostenia na Kutlíkovej ulici. To sa však nepodarilo.

Predstavitelia magistrátu nenaplnenie tohto záväzku komunikovali už pri spustení prevádzky električky. Vtedy zároveň uviedli, že dokončenie niektorých stavebných objektov potrvá dni, iné mesiace. Termínom 30. júna 2026 však opäť prekvapili aj tých najväčších skeptikov.