Biblická inštrukcia „dávajte Bohu, čo je Božie, a cisárovi, čo je cisárovo“, sa všeobecne interpretuje ako výzva k apolitickosti. Ježiš múdro predvídal, že ak sa jeho nasledovníci zapoja do politiky, Boh bude oklamaný a cisár sa nezlepší. Aby nezanechal žiadne pochybnosti o tom, že to myslí vážne, Ježiš prikázal svojim učeníkom, aby odmietali hriech, ale milovali svojich nepriateľov. Komunisti sa teda logicky prezentujú biskupom ako primárny objekt lásky. Reagovať na takúto výzvu s dôstojnosťou je skúškou viery, z ktorej má Boh radosť...
Ale poďme k veci. Okrem ľavicovej opozície z politického zoskupenia Stačilo! aj pravicová opozícia podporuje diskusiu o rozsahu náboženskej slobody a posilňovaní sekulárneho charakteru štátu. Dôvodom nie je averzia voči kresťanom, ale skôr obavy z islamizácie, ktorá sa šíri po celej Európe. Bloger Vidlák, ktorý, mimochodom, nie je komunista, ale kresťan, poukazuje na to, že program Stačilo! bol inšpirovaný Francúzskom. To môže slúžiť ako príklad toho, ako môže situácia čoskoro vyzerať u nás a aké zákony môžu zabrániť najhorším excesom.
Radikálny islam využíva západnú náboženskú toleranciu a legislatívu v oblasti ľudských práv. Z pohľadu islamu sú tí, ktorí neveria v Alaha, menejcenní ľudia, ktorí si nezaslúžia rešpekt; otvorene povedané, sú to neveriaci psi. Ignorovať toto pohŕdanie, bagatelizovať ho, je trestuhodne naivné. Ak trváme na princípe ľudských práv, podľa ktorého sa s každým musí zaobchádzať rovnako, nemôžeme pristupovať odlišne k kostolom a mešitám, a to ani v krajine s kresťanskou tradíciou. Jeden z mnohých príkladov: ak štát nemá žiadne slovo v prípade cirkevných sobášov, nemôže zasahovať do mešít, keď sa dvanásťročné dievčatá vydávajú za päťdesiatročných mužov.
Sekulárna spoločnosť má na výber: buď sa brániť proti moslimskej migrácii až vtedy, keď radikálni islamisti začnú páchať teroristické činy v našich krajinách, alebo prijať preventívne opatrenia, vrátane legislatívnych, aby sa terorizmu zabránilo podobne ako vo Francúzsku, Veľkej Británii alebo Nemecku. Zdá sa však, že nájsť v tejto otázke spoločnú reč s cirkvami nebude ľahké. Naznačuje to nedávne vyhlásenie biskupov, ktorí sa obávajú, že Vidlák obmedzí ich slobodu.
Diskusia k článku
15Knieza Myskin
Pred 9 hodinami
Myslim si ze na biskupoch sa podpisala skusenost za komunizmu, preto ho odmietaju aj ked Konecna ma daleko od povodnej marxistickej ideologie, staci im uz len ten nazov, naopak Vidlak je pre mna zaruka zdraveho rozumu a zaujmu o obycajneho cloveka
seph
Pred 8 hodinami
"Reagovať na takúto výzvu s dôstojnosťou je skúškou viery, z ktorej má Boh radosť..." 👍🏻
Hurbanista
Pred 8 hodinami
Jaurovej dedo J.O. Markuš v komentári ku knihe Daniel v ktorom pojednáva o vzťahu cirkvi a štátu píše: "s. 45 Jeruzalem vo svojich dejinách vždy jedného dňa končil v Babylónii. Tak to bolo so starou cirkvou, ale i novou, či už v Ríme, Byzancii alebo v Ženeve. … Prečo? Odpoveď je jasná: Jeruzalem prestal byť Jeruzalemom. Premenil sa a dal sa inšpirovať duchom Babylona. s. 49 Keď Cirkev stráca peniaze, pozemky a rôzne iné hmotné statky, ešte tak veľa nestráca. Naopak, zbaví sa len balastu, čo jej aj tak nepatrí. Strata hmotného a peňažného imania je znesiteľná. Ba ani strata bohoslužobných miestností nikdy nemohla Cirkev poraziť. No strata Božích zásad a strata detí – to je jej pravá bieda a smrteľný hrob. A preto sa babylonskí panovníci neuspokojujú s hmotnými statkami, chcú ľudí, aby si ich podrobili, prispôsobili pre svoje služby. A v prvom rade im ide o mládež. Babylon dobre pozná zásadu – čia je mládež, toho je i budúcnosť. s. 84-85 … ozajstnú Cirkev nikdy nezaujímali vzbury a štátne prevraty. Ona bola vždy ochotná slúžiť ľudu. Vedela, že nie služba vo svete poškvrňuje Božie deti, ale zbožňovanie tohto sveta a skláňanie kolien pred jeho modlami. Danielovia môžu blahodarne slúžiť v Babylone, ale nemôžu a nesmú sa previniť proti Božím zásadám. s.119 Cirkev sa dostáva znovu a znovu do údolia tôní smrti a musí sa na to v každom čase pripravovať. Babylon mal a bude vždy mať v pohotovosti ohnivé pece a jamy s levmi. Ak sa cirkev do nich z času na čas nedostáva, je to podozrivé - aký je potom duchovný stav takejto Cirkvi? Poznáme i takú cirkev, čo nastúpila na cestu kompromisov. Usiluje sa starostlivo vyhnúť akému koľvek konfliktu so štátnou mocou. Nie je už kameňom úrazu, a ani ním vôbec nechce byť. Ale to je už hniloba, potmehúdska a vypočítavá hniloba. Vyznávačská služba života a slova je znemožnená. Takáto cirkev už nemá svetu čo povedať, je bez poslania: lampáš, čo nesvieti, soľ, čo nesolí." Aký je duchovný stav Cirkvi v CZ?
jen
Pred 8 hodinami
Marker Hoffmanov originálny článok výrazne skrátil. Kto chce kvalitu , nech číta originál. Oplatí sa prečítať aj originál čo napísal Vidlák. https://www.radiouniversum.cz/ivan-hoffman-strach-biskupu-z-vidlaka/
švec
Pred 8 hodinami
Vidlak je talentovaný (demagog aj keď to nevyužíva), ktorý s cirkvami a predovšetkým s RKC si netýka. Preto -hoci podvedome- využiť moslimskú metlu proti kresťanskej religií je dosť nefér. Napríklad vylučnosť civilných sobašov, aby vraj nebolo, že 5 ročná + 50 ročný. Veď je zákon o rodine, ktorí sa musí dodržiavať, ak chce niekto pravoplatné manželstvo, lebo pro domo sa môže zosobašiť aj so žehličkou. Rovnako sú zákony o ochrane štátu, ktoré sa musia dodržiavať všade či kostole, v mešite, či v kaviarni. A vôbec poňatie problematiky je kratkozraké a mimo kontext situácie vo svete, kde kresťanstvo je miestami až brutalne potlačované a naopak moslimstvo vylučne preferované, či tolerantne zrovnopravňované. Pričom "pápež" ateistov Dawkins prehlasil, že sa cití kulturným kresťanom. Na Slovensku je na registraciu cirkvi potrebné minimalne 50.000 členov. Čiže je to tiež rozumný nastroj ako obmedziť zneužívanie naboženského postoja. Predsa cirkev = spoločenstvo nemôže tvoriť nejaká skupina osôb, ale spoločenstvo splňajúce určité kvantitatívne parametre. Takže toto neobhajiteľné bude pre mnohých voličov brzda a bude stačiť, aby sa rozhodli pre menej radikalných a demagogických.