Vajanského nábrežie si v posledných dňoch opäť prešlo zásadnou zmenou. Žiaľ, ako už je v Bratislave zvykom, nevyzerá to lepšie.
Kritizované betónové obrubníky na najznámejšej slovenskej cyklotrase pred pár dňami zmizli. Odstránenie prišlo rok po tom, čo ho pod hrozbou pokuty ministerstvo dopravy nariadilo vedeniu Bratislavy.
Mesto tak malo spraviť do 40 dní od nariadenia. K náprave však došlo až po jedenástich mesiacoch.
S dodržiavaním termínov má tím primátora Matúša Valla dlhodobo problém a je evidentné, že ani z príkazu ministerstva si vedenie Bratislavy ťažkú hlavu nerobilo.
Napokon, prieťahy nevadili ani ministrovi dopravy Jozefovi Rážovi. Zlé jazyky tvrdia, že chce byť s primátorom Vallom za dobre. Azda pre Zimný prístav, ktorého nábrežie chcú spolu s developermi pretvoriť na novú štvrť Bratislavy.
Obyvatelia Bratislavy, ktorí dúfali v pretvorenie práve Vajanského nábrežia, však zostali sklamaní. Betónové obrubníky nahradili žlté oddeľovače z recyklovaného plastu. Samozrejme, s logom Bratislavy.
Nie je veľmi čo obdivovať. Žlté oddeľovače pôsobia skôr smiešne ako funkčne. Navyše, celý špás s výmenou obrubníkov nebol vôbec lacnou záležitosťou. Bratislavu vyšiel na 175-tisíc eur, čo je v čase, keď si musí na svoje investičné aktivity brať 30-miliónové úvery, naozaj celkom dosť.
Dnes je teda celková suma za cyklotrasu na Vajanského nábreží vyššia ako milión eur a dozaista tak patrí k najdrahším v strednej Európe.
Diskusia k článku
11Igor
Pred 1 dňami
Autá do centier miest nepatria, takže každý zrušený pruh je pozitívom . A nie je to niečo čo si vymyslel primator , ale účinná dopravná politika čo sa praktizuje aj v desiatkach iných miest .
zvýrazňovač
Pred 1 dňami
Chceme viac stihnúť za 24 hodín, sadáme do áut, odtrhávame sa od reality. Naši rodičia nás ako deti posielali do najbližšej školy, žiadne vozenie do škôl. Ak bol v týždni jeden krúžok alebo jazyková škola, išli sme pekne sami autobusom, električkou. Žiadne domáce taxi s ockom, mamkou. Aj ja si myslím, že individuálna automobilová doprava do miest nepatrí a odoberanie pruhov je prospešné. Bráni tomu život nastavený na vysoký štandard. Bývam v X, pracujem v Y a deti chodia do škôl v Z a Ž, kde je preprava závislá na mne. A potrebujem zarábať XY mesačne, aby som celý ten nezmyselný kolotoč, ktorý je na hraniciach možného a ktorý som si naordinoval sám, utiahol. Potom je jasné, že chýbajúci pruh vadí a nezamýšľam sa nad tým, že tam moje auto nemá toľko čo robiť.
MartinX
Pred 1 dňami
Hlavným problémom Bratislavy je to, že zo strážneho domčeka postaveného na najužšom mieste dunajského koridoru brániaceho prechod medzerou medzi Karpatmi a Alpami sa stalo hlavné mesto štátu. Zabetónovalo sa núdzové riešenie Uhrov, keď Turci obsadili pôvodné hlavné mesto. Po rozpadoch R-U a ČS sa problém znásobil a BA sa dostala na dostrel delostrelectva z územia minimálne dvoch, prípadne až troch, krajín.
LULU19
Pred 45 minútami
Pred mesiacom som v Parizi zazila mierny sok. Same cyklotrasy, jednosmerky aj na velkych bulvaroch, ziadne zdielane kolobezky, len elekrobicykle a takmer ziadne zapchy. To bola zmena za 2 roky! Domaci pochopili ze autami maju jazdit len vynimocne a nie v meste. Lenze... oni maju alternativu a tou je funkcna MHD. Najma perfektne fungujuce metro. Vchody don su v podstate na kazdom kroku a je siroko rozvetvene. Supravy jazdia kazde 2 minuty. A co mame my? 2 cyklotrasy a elektricku do Petrzalky, ktora sa stavala 20 rokov. Pomohla ale len ludom v jej strede. A ostatni na jej vychodnej alebo zapadnej strane cakaju na nejazdiace, vynechane autobusove spoje. Inak 20 minut peso od najblizsej zastavky elektricky. A Vallo? Robi si s nami co chce