Čakanie na petržalskú električku sa skončilo a len za prvý deň jej spustenia sa ňou previezlo niekoľko tisíc ľudí. Niektorí nadšení z úvodnej jazdy naprieč Petržalkou, no viacerí stále v rozpakoch, prečo takmer po štyroch rokoch výstavby nie sú dokončené aspoň prístrešky na zastávkach.
My sme sa na prvú jazdu vydali až o deň neskôr. A potvrdili sa slová viacerých cestujúcich, ktorí na dopravnom portáli imhd.sk tvrdili, že električky po novej trati do Petržalky nejazdia načas. A to z dôvodu nenastavenej preferencie na križovatkách.
Električky tak musia na viacerých križovatkách stáť, a to aj napriek tomu, že ich v tej chvíli nekrižujú autá, cyklisti či chodci. Meškanie bolo počas dňa dokonca tak veľké, že mnohé linky nestihli doraziť načas ani na prvú zastávku na Južnom meste, a to aj napriek tomu, že medzi konečnou zastávkou a tou prvou by mali mať vodiči niekoľkominútovú časovú rezervu, práve na vyrovnanie meškania.
Ako sa nestihli dokončiť prístrešky, tak sa zrejme nestihla nastaviť ani preferencia električiek. Pritom práve v úvodné dni takéhoto nového dopravného projektu si naň obyvatelia najviac robia názor a rozmýšľajú nad novými optimálnymi trasami svojich ciest verejnou dopravou.
Najmä po tom, čo im vedenie hlavného mesta zrušilo či obmedzilo viaceré autobusové spoje a dostať sa tak napríklad z Rače na petržalskú vlakovú stanicu, či naopak, je po novom celkom ťažký oriešok. Či si po tomto úvodnom fiasku nájde električka dostatočný počet fanúšikov, ukáže teda až čas.
Na čo však vedenie hlavného mesta rozhodne v úvodné dni nezabudlo, je sebaprezentácia. Obrovský aparát ľudí na komunikačnom oddelení treba nejak využiť. Zdá sa však, že teraz už prekročili všetky medze.
Projekt petržalskej električky môže totiž za úspech považovať len skutočný cynik. Takmer dvojročné meškanie oproti plánovanému termínu, takmer 24-miliónové predraženie oproti pôvodnej cenovke. Množstvo stavebných chýb, ktoré sa museli prerábať, nedorobkov či vád, ktoré sa budú musieť opravovať či dorobiť.
To všetko má svojho menovateľa. Zodpovednou za výstavbu bola prvá námestníčka primátora, Tatiana Kratochvílová, ktorej meno sa ešte prednedávnom spomínalo v súvislosti s doplňujúcimi voľbami v Petržalke. Viacerí totiž rátali, že sa ako dlhoročná kritička exstarostu Petržalky Jána Hrčku postaví vo voľbách proti nemu.
Vallovci sa však zrejme zľakli. Jej povesť v Petržalke nie je najlepšia, a to práve vzhľadom na petržalskú električku či kontroverznú cyklotrasu na Vajanského nábreží, vďaka ktorej dnes Petržalčania bojujú so zápchami nielen na mostoch, ale aj na diaľničnom obchvate.
Primátor Vallo sa však vyjadril, že s Kratochvílovou ako kandidátkou na starostku ráta, a to v riadnych komunálnych voľbách v roku 2026. A so spustením petržalskej električky na tom intenzívne začal pracovať.
Diskusia k článku
5loko
Pred 10 hodinami
Kto ma pod palcom kazatelnicu, dennik, rozhlas, tv, socialne siete, tak ten ma pravdu, aj ked ju nema. To vedela cirkev, komunisti, liberali, progresivci i konzervativci. A presne vsetci tito maju apostolov svojho ucenia, s ktorymi ked nesuhlasite, strasu si prach z topanok a viac sa s vami nebavia. Tak to bolo a tak to bude. Preto vdaka za redaktorov, ktori maju aj ine kazne ako progresivne. V Bratislave je to balzam na dusu
ples
Pred 7 hodinami
tie krizovatky nastavoval nacisto vypatlany kreten je pol6 rano , cakam na bus pri novej trati autam skoci cervena - nikde ziadna elktr, chodec a auta cakaju lebo nic nejde auta maju zelenu a prichadza tricka a pekne skoro minutu caka kym sa docka intervalu kretenizmus, samozrejme sa doprava spomaluje pre tak auta tak tricky a ak tie budu cakat takto na kazdej zastavke tak sa pri slubovanom intervale nebudu zmestit na kolaj
Pavlína
Pred 5 hodinami
Toto je ako z nejakého nepodareného distopického filmu...
Suger
Pred 49 minútami
Táto teta už mala byť na dôchodku (66 rokov), okopávať záhradku a venovať sa vnúčatám...